Velkommen til Provence!

ProvenceFredag den 10. juli stod vi op kl. 03.15 (!) og spiste lidt morgenmad, inden vi tog ud til Kastrup, hvor vi skulle med et fly kl. 07.00 mod Nice. Nu havde jeg helt oprigtigt troet, at der ikke var særlig mange mennesker i lufthavnen kl. halv fem om morgenen, men der tog jeg grueligt fejl! Vi skulle flyve med Transavia, og deres tjek-in imponerede ikke ligefrem – de startede med at have én kasse åben for de tre flyafgange, som de havde den morgen, og “pudsigt” nokgav det en temmelig lang kø og meget ventetid. Lidt senere åbnede der flere kasser (og lukkede igen), så det tog os over en time i kø, før vi kunne aflevere vores kufferter – selve tjek-in havde vi klaret aftenen før over nettet, men i sidste ende gav det ingen fordele, når nu alle passagerer skulle stå i den samme kø de første tre kvarter…

I Nice gik biludlejningen meget smertefrit. Vi havde bestilt en bil i forvejen, og da køen ved kontoret var meget kort, skulle vi ikke spilde så meget tid der. Vi havde håbet på at nå at hilse på svigerforældrene, da de skulle hjem fra sommerhuset samme morgen, men vi har misset dem med 5-10 minutter. Øv.

Vi spiste lidt frokost, da vi ankom, og så tog vi ellers i supermarkedet. Jeg elsker at handle i udenlandske supermarkeder, men der var ingen sære indkøb den første dag – der skulle vi først og fremmest købe en masse basisvarer, da de første gæster kom allerede dagen efter.

Tilbage i sommerhuset gik jeg en tur i haven, som svigerforældrene virkelig havde nusset om, mens de var dernede. Den franske sommer er meget tør, men alligevel sprudlede haven af liv, så her er et lille udvalg af de smukke blomster i haven.

7 thoughts on “Velkommen til Provence!”

• Hej grønne pige!
    Jeg gik lidt amok med kameraet – blomster er så taknemmelige at fotografere, for de bevæger sig som regel ikke! 😀

Jeg poster løbende dagen igennem, for lige nu er vi ved at forberede storindkøb – vores køleskab var stort set ryddet, inden vi tog af sted, så nu trænger det til at blive fyldt op. Men men – mange indlæg følger, trust me 🙂

• Ja, fascinationen af udenlandske supermarkeder kan jeg sagtens forstå – det bruger jeg også altid timer på når vi er ude og rejse!

• Hej Signe!
    Ja, det er frygteligt, ikke? 😀
    Jeg kan virkelig bruge lang tid på at stå og stirre på alle de 'mærkelige' eller anderledes varer på hylderne – i lige dele begejstring og forundring over de spøjse ting, jeg ind imellem finder i de udenlandske supermarkeder. Gemalen tager det heldigvis meget pænt – han er både tålmodig OG ved, at jeg som regel også får noget spændende mad ud af det bagefter 😉