Babord & Tribord i Cannes

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesJeg har lige taget tidsmaskinen tilbage til for lidt over en uge siden, da vi spiste på Babord & Tribord i Cannes på vores tur til Frankrig. Det var på rejsens sidste dag – nærmere bestemt på vores køretur til Nice, hvor vi skulle flyve fra – og vi var lidt spændt på, om vi kunne finde en god restaurant blandt de mange turistfælder, der er blandt restauranterne ved Cannes’ kyst. Vi kendte intet til Babord & Tribord i forvejen, men det så ud til at være et ok sted med rimelige priser.

Stedet havde et fint udvalg af retter, og da vi især gik efter et sted, der serverede fiske- og skaldyrsretter, så blev vi glade, da vi kunne se, at man blandt andet kunne få moules frites (blåmuslinger).

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesJeg startede med en sangria. Den var virkelig billig men heller ikke særlig stor eller fancy. Jeg kunne godt lide, at den var knapt så sød og havde en tydelig krydret smag. Efter den gik jeg over til rosé og isvand som det øvrige selskab.

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesVi havde besluttet os for at dele en forret, så gemalen og jeg delte ovenstående tallerken med friterede blæksprutteringe og småfisk, der blev serveret sammen med tatarsauce og lidt salat. Og selvom det kan se lidt skræmmende ud at spile de små fisk hele (det var der heller ikke alle i selskabet, der gjorde), så smagte de overraskende godt!

Blæksprutteringene var også ok, men flere af dem dog lidt gummiagtige – det var klart fiskene, der var de bedste. En positiv overraskelse.

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesOg så kom vi til hovedretten. Bortset fra én så havde alle i selskabet valgt moules frites. De andre havde valgt den klassiske udgave med hvidvin, hvor jeg havde valgt at få mine blåmuslinger serveret i Procence-stil, dvs. i tomatsauce. Det kom jeg bestemt ikke til at fortryde, for det var en lækker sauce, der klædte muslingerne og den friske persille godt. En rigtig dejlig portion moules frites, der var perfekt som afslutning på ferien i Frankrig.

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesDer var selvfølgelig fritter til blåmuslingerne (jeg har så aldrig helt forstået den kombination, men det er en anden sag). De var udmærket – især efter lidt saltning.

Babord & Tribord, restaurant, restaurantanmeldelse, madanmeldelse, restauranter i CannesVi var ved at være mætte, men omvendt ville vi ikke gå glip af en sidste is, og så vidste vi også, at aftensmaden ville bestå af en sandwich i lufthavnen, så vi snuppede også en dessert. Jeg tog et par kugler is – chokolade og rom-rosin – og det var en ok dessert, men ikke noget særligt.

Babord & Tribord viste sig heldigvis at byde på en god spiseoplevelse. Maden var enkel og især forret og hovedret imponerede, mens desserten og drinken var mere middelmådig.

Jeg lander på fire solide stjerner til Babord & Tribord i Cannes.