Med båd til Oslo

Jeg skulle på udflugt i søndags – en længerevarende én, for jeg kom faktisk først hjem ved middagstid i dag! Min mor havde nemlig inviteret mig på et minicruise til Oslo, og da det er rigtig mange år siden, jeg sidst har været så langt mod nord, så var det jo ekstra spændende at skulle ‘genopdage’ Norge.

Vi tog af sted søndag eftermiddag, hvor det blæste godt og grundigt på dækket. Jeg tog et par billeder, men det var lidt for vindblæst og gråt til, at de bliver vist her. Efter indlogering gik vi rundt for at orientere os på båden, og lidt senere fik vi også set Ridley Scotts udgave af Robin Hood – en version, som var bedre end frygtet.
Oslo-båden, restaurant, restaurantanmeldelse, mini-cruise, madanmeldelseMandag morgen havde vi bestilt morgenmadsbuffet, og det fortrød vi bestemt ikke. Der var masser at vælge imellem – herunder et godt udvalg af brød og frugt, hvilket tæller højt hos mig. Jeg er ikke så god til engelsk morgenmad, men jeg kunne ikke nære mig for at prøve noget af det alligevel. Pølserne og tomaten var ret kedelige, men svampene til gengæld var rigtig gode. Jeg havde fundet et brød, hvor der var godt med kerner i, men desværre var det udgået for ‘den rigtige’ ost og havde kun plastikost tilbage – øv!

Oslo-båden, restaurant, restaurantanmeldelse, mini-cruise, madanmeldelseVed næste tallerken tog jeg derfor noget paté i stedet – og en lille spandauer, for jeg elsker sådan nogen! Og mere frugt. Jeg fik spist ca. dobbelt så meget morgenmad, som jeg plejer, men jeg havde også en lang formiddag foran mig, og vi ville nok spise frokost et stykke over middag, så jeg måtte have lidt at stå imod med.

I får lige et billede af indsejlingen til Oslo, og så vender jeg tilbage lidt senere med mere om turen:

8 thoughts on “Med båd til Oslo

1. Der er sikkert masser af flotte indsejlinger rundt omkring i verden, men på vore breddegrader tager Oslefjorden altså prisen.
    Der er gudsbenådet smukt, hele året rundt…
    Jeg glæder mig til at læse hvad i så mens i var i Oslo :-))

2. Sikke en spændende oplevelse, Piskeris! Jeg har aldrig selv prøvet disse minicruises, selv om jeg har så godt om dem fra flere veninder. Men jeg er vild med Norge og har været der mange gange. Glæder mig til din fortsættelse …

3. Madame – det kan godt anbefales. Kahytforholdene er blevet bedre med årene, og der var både noget at lave og at se på under sejlturen, ligesom der også var forskellige spisesteder – så lidt for enhver smag. Og bliver det lidt for meget med alle de mennesker, der vimser omkring på båden, så kan man altid fortrække til egen kahyt og nyde en bog 🙂

4. SMUKT! 🙂
    Jeg ville rigtig gerne sejle til Oslo, desværre er jeg slet ikke søstærk og har det mildt sagt elendigt på havet. Da jeg var på Færøerne, lå jeg brak alle 36 timer….

Lækker morgenmad – og jeg ELSKER spandauer!

Mange hilsner
    Birthe

5. NYBH – vi var heldige med vejret – man lagde stort set ikke mærke til, at vi sejlede – men nu havde vi også valgt tidspunktet, så vi undgik efterårsstormene og de rullende bølger. Jeg var nu selv lidt imponeret af, hvor godt jeg sov i betragtning af, at der selvfølgelig var noget støj på sådan en båd 🙂

6. Sikke en flog blog du har!

Min kæreste og jeg har tidligere været på et minicruise med DFDS Seaways til Oslo og det var bare så skønt!

Nu har vi bestilt et nytårscruise og vi glæder os rigtigt meget til at springe ind i det nye år til søs 🙂

Jeg har netop startet en minicruise guide, hvor jeg meget gerne vil bruge nogle af de flotte billeder du har taget, så hvis du har “mod på” at dele dem på min side, så må du meget gerne sende nogle af billederne til mig på: martin(a)minicruise-guide.dk.

Ha' en rigtig dejlig dag!

7. Hej Martin!
    Tak for de pæne ord 🙂

Super med en cruiseguide – den slags kan jeg godt lide at læse, når jeg researcher til en tur. Jeg vil godt sende dig et par billeder – håber at nå det senere i dag.