En skidt oplevelse med lykkelig udgang

Jeg har længe drømt om at prøve ølmenuen hos Store Børs, hvor en tre-fire retters menu bliver matchet med gode øl fra forskellige danske mikrobryggerier. Det var jo ret oplagt med denne måneds benspænd, så vi var forbi restauranten for et par dage siden.

Vi spiste der for et par år siden, hvor portionerne var store og smagen helt i top, så vi havde en del forventninger til aftenens oplevelse. Desværre blev de ikke indfriet, for især logistikken fejlede for køkkenet, og vi gik skuffede derfra. Nu er det sjældent, jeg skriver klagebreve, men denne gang valgte jeg at skrive en mail til restauranten for kort at beskrive for dem, hvad der var gået galt. Ikke så meget for at brokke mig eller opnå noget, men mere fordi jeg var forundret over, hvad der dog var sket, når det lå så langt fra vores indtryk af stedet.

Allerede dagen efter lå der et svar fra restauranten, hvor de undskyldte aftenens oplevelse. De forklarede, hvad der var gået galt og skrev desuden, at det jo ikke var den standard, de normalt lagde for dagen. Af samme grund ville de også tilbyde os en ny middag en anden dag på deres regning.

Det kalder jeg god kundeservice.

Og vi har i øvrigt takket ja til tilbuddet, for jeg ved, de kan gøre det bedre end det, vi oplevede, så jeg krydser fingre for at kunne fortælle om et godt restaurantbesøg i nærmeste fremtid.

11 thoughts on “En skidt oplevelse med lykkelig udgang

  1. Surt med en skuffende oplevelse, men dejligt når der (forhåbentligt) kommer noget positivt ud af en saglig henvendelse. Alle mennesker/steder kan have en dårlig dag, så thumbs up for at i giver dem chancen igen!

    • Jep, det var en rigtig positiv overraskelse! Jeg havde ingen anelse om, hvordan de ville reagere, så det var også dejligt, at de selv var klar over, den var gal.

  2. Godt det trods alt endte godt – 2 fluer med eet smæk, du fik luft for din skuffelse, samt hjalp du restauranten for forhåbentlig for flere fejltagelser-
    ps. bare jeg boede på Sjælland, så ville jeg spise på den nyåbnede Brødrene Price:-)
    Mange hilsner Charlotte

    • Du må tage på Sjællandstur på et tidspunkt – der er mange gode restauranter herovre, ikke blot i Kbh men også i provinsbyerne 🙂

  3. Brandærgeligt, men et klagebrev er netop en god hjælp til dem. Man gør det jo lige så meget for at få luft og for at de kan blive bedre og lære af deres fejl. Dejligt at de tog det positivt og tilbød jer en ny middag.

    • Det er helt sikkert alt for sjældent, at folk husker at gøre restauranter eller butikker opmærksomme på fejl og mangler, og jeg er heller ikke for god til det, men jeg forsøger at blive bedre. Hvis jeg ejede en butik, ville jeg langt hellere have, at en utilfreds kunde kontaktede mig, så jeg dels havde mulighed for at gøre det godt igen, dels kunne rette op på fejlen – end hvis vedkommende i stedet huskede butikken som en dårlig oplevelse og aldrig kom igen.

  4. Pingback: Store Børs | Piskeriset på eventyr

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *