Brasserie Chit Chat

Da gemalen og jeg var til italiensk vinsmagning i sidste uge, benyttede vi også lejligheden til at bruge et par rabatkuponer til Brasserie Chit Chat. Nu er det ikke særlig tit, jeg køber tilbud hos steder som Sweetdeal, Downtown og Savemyday (men lige i disse dage får vi brugt stort set alle dem, vi har liggende), og jeg foretrækker at købe til steder, som jeg kender lidt til i forvejen – eller som jeg har hørt godt om via venner og bekendte. Brasserie Chit Chat spiste jeg flere gange hos for 4-5 år siden og var meget tilfreds – betjeningen var venlig og betænksom, og maden var dejlig (og tilmed til en meget rimelig pris). Da vi fik mulighed for at spise en tre retters menu til halv pris via et af tilbudsstederne, slog vi derfor til.

Forretten bestod af en jomfruhummerbisque, der var godt krydret. Der var det sædvanlige kuvertbrød til, og det var sådan cirka det. En meget simpel anretning – lidt for simpel til min smag. Der manglede lidt fylde og/eller lidt sprødhed – en kvist grønt eller lignende ville have gjort underværker. Visuelt var den ret trist – her kunne man med blot et drys krydderier, en lille kvist frisk krydderurt eller lignende have piftet retten væsentligt op. Smagsmæssigt var jomfruhummerbisquen udmærket. Jeg kunne godt lide, at der ikke var sparet på krydderierne, for jomfruhummerbisque kan godt blive noget sødt og tungt pjask.

Den næste ret var kylling med en smule grønt til, og her blev jeg virkelig urolig. Det var en meget lille servering, og manglen på mættende grønt eller blot lidt kartofler eller ris undrede mig. Det virkede som en utrolig skrabet ret og lå ret langt fra, hvad jeg tidligere har oplevet på spisestedet. Kyllingen var dejlig mør, men mættede selvfølgelig på ingen måde. Heldigvis var gemalen og jeg ikke voldsomt sultne, men det var stadig for lidt.

Den sidste ret var en crème brûlée anrettet i et langt, smalt fad. Den var udmærket, men jeg savnede en større overflade, for en af fornøjelserne ved at spise netop denne dessert er lyden af karamellåget, der knækker mod skeens kant.

Jeg må sige, at jeg var noget skuffet over oplevelsen – især når jeg tidligere har spist der flere gange og har oplevet mad med langt flere finesser både smagsmæssigt og på den visuelle front. Jeg er bange for, at stedet er faldet i restaurant-rabatfælden, hvor de har lavet en skrabet version af de sædvanlige retter for ikke at tabe penge på tilbudsmenuen. Problemet er blot, at jeg som kunde forventer at få en – om ikke prangende – så i hvert fald lækker og mættende menu, og det var langt fra tilfældet her. Retterne blev også serveret usædvanligt hurtigt – tror vi nåede alle tre retter på 45-50 minutter, men eftersom oplevelsen ikke var noget at råbe hurra for, så passede det os egentlig udmærket at kunne gå noget tidligere end ventet.

Hvis dette er den nuværende standard for stedet, så er det ikke en restaurant, jeg vender tilbage til. Desværre – for jeg har nu gode minder derfra. Oplevelsen ligger og roder rundt et sted mellem to og tre stjerner.

11 thoughts on “Brasserie Chit Chat

    • Ja. Jeg vil nu sige, at jeg indtil nu har været godt tilfreds – bortset fra da vi spiste hos Amalfi i Kbh – det var heller ikke særlig imponerende.

    • Jep, det kan både være et rigtig godt tilbud og give lyst til at komme der igen en anden god gang – eller en advarsel om, at det sted behøver man ikke bruge tid på igen. Dette er heldigvis kun anden gang, at jeg har været skuffet over et rabattilbud – de andre tilbud, jeg har prøvet, har været helt i orden.

  1. uha, ikke anretninger, der gør at man får lyst til det sted. Forstår ikke hvorfor de gider have kuponkøb, hvis de ikke gør det for at man får lyst til at komme igen. Jeg bruger ofte kuponkøb, og modsat dig næsten altid til steder, jeg ikke har besøgt før og som jeg har lyst til at prøve. Og når de er små, ringe osv., ja så får man jo bare en negativ oplevelse. Ærgeligt for alle parter…..

    • Jeg køber faktisk mest til steder, som jeg har hørt godt om men ikke prøvet, fordi det er en fin mulighed for at teste stedet. I det her tilfælde følte jeg mig helt tryg ved at købe rabatkuponerne, for jeg ‘vidste jo, det ville blive godt’ – men der tog jeg så desværre fejl.

  2. Hej @ll
    jeg og min kæreste har været på Chit Chat.
    Vi har i sin tid fået tilbud på følgende menu: jomfruhummer-bisque,kalvemørbrad samt fondant au chokolat ,værdi 314 kr og ved sweetdeal 157 kr .
    Vi har været forbi sidste weekend 24.03.2012 og blev med det samme overrasket over de fine omgivelser,stilfuldT-roligT-pænt sted.
    Vi har fået lidt skidt bordet ved trappen oppe på 1-ste sal men hvad…. ;))
    Har afleveret vores værdikuponer til en meget venlig og prof.kvindelig servitrice som forsvandt med det samme for et øjeblik senere komme med en kande vand og fortælle os hvad sweetdeal menu inderbær:
    bortset fra forretten og desserten i følge indkøbte så skulle vi ha carpaccio som hovedret ….. til vores overraskelse så vi nikkede artigt begge to og tog et slurk af ikke bestilte vand men hvad,vi ser hvad der sker videre 😉
    Bisque kom på en flot tallerken med brød/smør til og smagte godt men til vores overraskelse så vi at andre fuldbetalte gæster har også fået en skefuld krabbekød i midtten… hmmmm.

    Carpaccio var som det nu kunne være ,en lille appetitvækker med rucola og lille smulle permesan og endnu mindre omgang pinjekerner.

    Fondant au chokolat ,i vores munde smagte det som en chokoladepudding med sådan en fin skive et eller andet pynt ovenpå.

    Inden vi overhoved kom i gang så ville jeg bestille 1/2 fl Alsace 2006 Pino Gris (i følge vin menu på nettet) men desværre solgt de ikke halve flasker.
    Fruen har valgt et glas husets vin i stedet for.
    Det samme gjalt 1/2 liter øl som de heller ikke kunne levere ,så det endte med e.fl calsberg special og så fik vi også en kande vand som vi ikke bestilte men kom til at betale for .

    Vi siger tak for denne gang og vi kommer ikke igen.
    Hvis ideen med sweetdeal skulle være en form for reklame for stedet så mislykkes det fuldstændigt.
    Skal hilse og sige at der er solgt 2604 værdikuponer til samme menu som udløber enten i april eller maj 2012.
    hilsen
    Max & Janni

  3. Det er desværre kendt for en del steder at når de er på sweetdeal, downtown og andre steder så skæres der lidt af retterne. Kan også bare være en dårlig dag.

    Har også selv været Chit Chat, også med Sweetdeal… Og var egentlig ganske tilfreds… Dog var servicen lidt langsom, men der var også lidt travlt…

    • På den ene side kan jeg godt forstå, at de gør det, så de ikke taber (nær) så mange penge ved at køre sådan et tilbud. Omvendt giver det et dårligt indtryk og sikrer – i et tilfælde som mit – at kunden ikke kommer igen. Så skulle de hellere helt lade være.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *